BAZEN EN DOĞRU KARARLARIMIZ HİÇBİR MANTIKLI YANI OLMAYANLARDIR.

15 Şubat 2013 Cuma

SEVDİĞİN İŞİ YAP KOLAYSA...


Sevdiğin işi yapmak isteği bizi yanlışa sürükler. Amaç para kazanma ve vakit geçirme eyleminin birlikte ve sevilerek yapılmasıdır.Sevdiğin işi yaparsan para ve başarı zaten onu takip eder denir.Başarı kısmına sözüm yok. Oysa para ve iyi vakit geçirme genellikle birarada olmuyor.Para farklı bir bilinç, sevgi, kendini ifade ayrı bir bilinç.

 İyi vakit geçirme , sevdiğin uğraşıları yapma kısmını bulduk diyelim  ki ben buldum.O yüzden kendi adıma örnek verebiliyorum (genelde hayata kendi tecrübelerimizle bakmıyor muyuz zaten)
Bunları yaparak para kazanabilirmiyim  ? Pek olası gözükmüyor.( Belki bu da kendimi sınırladığım bir inançtır kimbilir. Üzerinde düşünmek lazım )
Hayatta en çok istediğim şey tutkularımı keşfetmekti.Çok aradım,gerçekten aradım didindim uğraştım. Bazı şanslı(!) insanlar gibi doğuştan ne istediğini bilen tiplerden olmadım.Yine de vazgeçmedim.''Arayan bulur'' sözü doğru.Öylesine bir arayıştan bahsetmiyorum.Kararlı,ısrarcı , hiç vazçmeyen bir arayış sözünü ettiğim.

Sonuçta tutkularımı keşfettim.( Eskiden insanın sadece birşeye tutkusu olabileceğini düşünürdüm.Anladım ki öyle değilmiş.Birkaç şeye birden tutkusu olabilirmiş insanın.Hatta böylesi daha güzel kanımca.Çok yönlü bir insan oluyorsunuz böylece.)

Uzun sözün kısası , işte tutkularım;

Kısa filmler yapmaya bayılıyorum ( bunu yeni keşfettim,aslında çok yeni sayılmaz daha ortaokul yıllarımda oyunlar yazar,oynar yönetirdim resmen bir oyunu sahnelerdim  )

Dansederken kendimi kaybediyorum ( ki çocukluğumdan beri dansetmeyi çookk severim )

Yazmayı seviyorum ( bu yeni mi sayılır eh bir nebze, kitap okumaya herzaman aşıktım okumayı söktüğümden beri elime ne geçse okurdum ama yazmak farklı bir alan.20 li yaşların ortalarında bir iki deneme yazdım , bir çeviriye başladım yarım bıraktım, 30 lu yaşlarda ise bayağı denemeler yazar oldum.yayınlatacaktım sonra beğenmedim yazdıklarımı vazgeçtim.ANcak şunu farkettim ki yazarak kendimi daha iyi anlıyorum ve anlatıyorum)

Öğretmeyi de seviyorum.Birileri benden birşeyler öğrenirse , öğrenmeye hevesli bile ise heyecanlanıyorum.

Yoga yapmayı da çok seviyorum.Hem mükemmeliyetçi yanımı tatmin ediyorum hem de huzur buluyorum.Aslında ikisini birarada bulmak zordur.

Seyahat etmek dünyamı değiştiriyor.Özellikle daha önce hiç gitmediğim ini ,dilini , örfünü ,adetini bilmediğim uzaaak diyarlara gitmeyi tutkuyla istiyorum.

Bunları yaparken mutlu oluyorum hem de çok.Şöyle bir bakınca hepsi de aslından hep gözümün önünde olan , ulaşması hiç de zor olmayan şeylermiş.Yeni farkına vamış olmam ilginç.

Sonuç olarak kendini keşfetmenin yaşı varmıymış Yokmuş.
Her an kendini anlamak , keşfetmek için ayrı bir fırsat sunarken hem de ...
Özetle . Bumu dur .Budur...

Asıl soru burada başlıyor işte.Bunları yaparken nasıl para kazanılır  Ya da bunları yaparak para kazanmayı düşünmeli mi yoksa sadece hobi düzeyinde mi bırakmalı ?
Para sadece meslekten gelir sınırlayıcı bir inanç mı yoksa gerçeğin ta kendisi mi?
Para bir çok farklı kaynakten gelir ( mi ? ) deyip o farklı kaynakları mı keşfetmeye çalışmalı ?
Soru çok cevap da yakında gelir nasılsa.Hatırlamak lazım.
''Arayan bulur ''



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder