BAZEN EN DOĞRU KARARLARIMIZ HİÇBİR MANTIKLI YANI OLMAYANLARDIR.

6 Ocak 2011 Perşembe

TARLAYA EKTİM SOĞAN

Bugün Profesör  İbrahim Saraçoğlu’nu dinledim. Aldığımız gıdaların   % 80 i  vitaminlerini  kaybetmiş  durumdaymış. Tohumlar % 70 daha verimli diye yurtdışından temin ediliyormuş.Bir de üzerine doğal olmayan yetiştirme yöntemleri kullanılınca faydası minimuma iniyormuş Mesela ,  doğal  tohumlarla , doğal yollarla yetiştirilen bir domatesin yerine yapay ortamlarda yetişen domateslerden ancak  12-13 adet yersek aynı vitamini alabilirmişiz.Hatta gıda takviyelerinin de bu nedenle çıktığını söylüyor.Sebze meyvelerden yeterli vitamini alamayınca vitamin haplarıyla almaya çalışıyoruz. Bir kişinin günlük C vitamini ihtiyacı 75 mg mış. 500 Mg C vitamini içeren vitamin niye alınır ki diyor.Doğal yollarla yetişen bakla ,Parkinson hastalığının  tedavisinde çok faydalıymış.İçinde titremeleri engelleyici  bir madde varmış. Yine doğal yetişmiş Brokoli yapraklarında kanseri engelleyici maddeler varmış.
Beslenme konusunda o kadar çok şey söyleniyor ki artık dinlememeye karar vermiştim ama Profesörün söyledikleri çok mantıklı geldi. Ekolojik ürün pazarlarını takip edip zaman ayırmak da çok kolay değil.
Ben de acaba sebze ve meyveleri yapabildiğimiz ölçüde kendi evlerimizde yapamazmıyız diye düşündüm ve bugün balkondaki saksıya ‘ doğal olduğuna inandığım ‘ bir biberin tohumlarını ektim
Biraz google ladım.  Meğer bu konuyla ilgilenen ne çok kişi varmış. Acemilere saksıda biber yetiştirmekle başlanması öneriliyor. Ben de öneriyi dinledim
Bugün balkondaki saksıma yediğim biberin  tohumlarını ektim.
Ya tutarsa 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder