BAZEN EN DOĞRU KARARLARIMIZ HİÇBİR MANTIKLI YANI OLMAYANLARDIR.

2 Şubat 2011 Çarşamba

HAYATIN AMACI MI ? BASİT


Uzuun yılar önce 17-18 yaşlarında genç  bir kızken neden yaşıyoruz, hayatın amacı nedir gibi sorulara cevap arıyordum.Felsefe, din , psikoloji üzerine bulduğum her kitabı büyük bir açlıkla okuyordum.
Benden daha dışa dönük, sosyal bir insan olan ağabeyim, elimde ağır bir felsefe kitabı görünce sormuştu.Ne üzerine bu kitap  diye.
-       Hayatın amacı üzerine demiştim.
-       Hayatın amacı mı ? Basit değil mi , mutlu olmak demişti.
-       O kadar basit olamaz demiştim biraz da bilmiş bir tavırla.
Olgunlaşma, öğrenilmesi gereken dersler, karma,ilişkiler ,rüyalar,  benim için hazırlanmış olanı bulmak .
Bunların hepsini anlamam lazım.
Aradan 20 yıldan fazla geçti,Bir kütüphane dolusu kitap yalayıp yuttum, birçok seminere katıldım. Son okuduğum ‘ spritüel ‘ bir kitapta bilge bir kişiye aynı soruyu sordu dinleyicilerinden biri.Cevap şöyleydi;
-       Hayatın amacı mı . Basit .Mutlu olmak. Daha karmaşık olmasını mı isterdiniz?

  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder